Julcsi Könyves Blogja

Könyves értékelések Julcsitól :)

Helena Silence - Enigma

2017. augusztus 10. 10:11 - julcsimoly

covers_223947.jpgA minikönyvklub 7-ben a jelenlegi hónapban egy szabadon választott Fantasy-t olvashattunk, ahol az én választottam az Enigma volt, mert már nagyon régen várólistás nálam, és tudom hogy tovább toltam volna most is, de nagyon örülök hogy valamiért mégis ezt választottam :)

 

 

Fülszöveg:

A szülei halála után Lena Wall a bűntudatban fuldokolva utazik sosem látott nagybátyjához, hogy új életet kezdhessen. Mélyen magába zárja a titkot, amely fokozatosan felemészti: képes lett volna megakadályozni a tragédiát, ha hallgat az álmaira. A meggyötört lány nem tud felejteni, amit csak súlyosbít feltartóztathatatlanul éledező képessége, mely örökre az őrületbe taszíthatja. Megtagadja önmagától az emberi érintés melegét, mert retteg a következményektől, de új gondviselője ráébreszti, nem kell többé rácsok mögé bújnia. Lena lassanként erősebb lesz, és igazi érzővé válik. Egyetlen érintéssel belelát múltba, jelenbe, jövőbe. Biztos támaszra, barátra lel, majd ott, ahol nem is képzelné, a szerelem is rátalál.

Sokáig úgy tűnik, minden egyenesbe jön, de aztán történik valami.

Egy kisfiú sikolya töri meg az erdő csendjét. Lena iszonyúan fél, de elhatározza, soha többé nem hagyja, hogy a szeretteit baj érje. Ha kell, a saját élete árán is megvédi az övéit.

Olvastam a molyon az értékeléseket, és megint csak egy megosztó könyvet kaptunk. Valaki szereti, valaki nem utálja ugyan, de nem érti mi ez a nagy hype. Én abszolút a szereti kategória vagyok :) Mit szereti, imádja?! :)

A történetről.

Azt ugye megtudjuk a fülszövegből is, hogy Lena szülei meghalnak, ismeretlen helyre kerül, ismeretlen emberekhez. Ahova kerül az egy nagyon nagy birtok, tele lovakkal, én valahogy így képzelem:

dunrobin-kastely-1.jpg

664724.jpg

 

És ezen a helyen kezdődnek a bonyodalmak, a képességével, barátságról, családi titkokról, szerelemről, és a végén egy izgalmas nyomozásról. 

Amit szerettem benne, és amiért ajánlom:

Mindenki írja, hogy igen, megvannak benne a hibák, hát én esküszöm nem vettem észre. Folyamatosan olvastatja magát, van benne minden, oké, igen, vannak benne klisék is, mint például a rossz fiú esete a szomszédból. És ? engem nem zavart :) Sőt. Alexet nagyjából el is képzeltem magamnak, valami ilyesmi lenne az "Én" Alexem:

gdgsdg.PNG

Szóval igen, vannak benne klisék, de kit érdekelt? Sodort magával a történet végig. Lehet hogy ez amúgy tiniknek íródott? thinkingsmiley_342160646_std.jpg

Ja bocs, nem érdekel! Így 32 25 évesen is simán élveztem a regényt. Volt, hogy nevettem, volt hogy sírtam, de végig érzelmeket váltott ki belőlem végig drukkoltam Lenával együtt. 

Ami nem tetszett.

Bocs, de ilyen nincs :D

Cím

ENIGMA.

Utánanéztem. Ez a jelentése: Az Enigma üzenetek sifrírozására (titkosítására, kriptográfiai kódolására, rejtjelezésére) és desifrírozására (visszafejtésére) használt, német gyártmányú, forgótárcsás, elektromechanikus berendezés. Az „Enigma“ szó a görög(αίνιγμα) szóból ered, melynek jelentése: rejtély, rejtvény.

Nagyon találó, a könyvben ugyanis a helyet hívják Enigmának, ahova Lena költözik. És hogy miért találó? Olvasd el, és meglátod :) 

Összegzés:

ajanlom.jpg

 

Korosztálytól függetlenül ajánlom mindenkinek ezt a könyvet, mert szerintem minden benne van, ami egy jó kikapcsolódáshoz kell. Van benne, misztikum, romantika, izgalom, veszekedés, titok, család, és persze szerelem. És ami a legjobb, magyar az író! Mindig öröm úgy olvasni egy könyvet, hogy tudjuk magyar a szerző, ráadásul még ennyire jó is! A második részt már el is kezdtem olvasni, ami merőben másként indul mint ez a könyv (nem véletlen hogy az megkapta a címkét míg ez a könyv nem). Na de nem kalandozok el, nálam ez abszolút egy 5/5-ös könyv. 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://julcsikonyvesblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr2112730946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása