Julcsi Könyves Blogja

Könyves értékelések Julcsitól :)

Markus Zusak - A ​könyvtolvaj

2017. november 09. 12:24 - julcsimoly

covers_364432.jpgA molyon láttam hogy ez a könyv nagyon megosztó, és már alig várom hogy a minikonyvklubban is minél több értékelés szülessen mert nagy kíváncsi vagyok a többiek véleményére. 

Ha egy szóban és röviden kéne leírnom azt mondanám, imádtam! De ez nem lenne igaz, mert egyben elszörnyülködtem, utáltam is. Nem a könyvet, hanem azt amiről szólt, ami történik benne, és ami a valóságban is megtörtént. 

Fülszöveg:

1939, a náci Németország 
A Halálnak sohasem volt még ennyi dolga, de ő már tudja, hogy ez még csak a kezdet. Mert a Halál bölcs és kíváncsi, szeretne mindent tudni az emberekről. Együtt is érez velük, ha csak ideje engedi. 
Ő meséli el ezt a történetet, amely egy német kislányról, Lieselről, a családjáról és a barátairól szól. Meg fanatikus németekről. És egy zsidó fiúról, akit a háború alatt egy pincében rejtegetnek. 
Liesel imád olvasni, és ha csak teheti, könyveket lop. De a legkedvesebb könyve az, amit a pincében rejtőzködő zsidó fiú ír neki. 
És egyszer csak hullani kezdenek a bombák.

Számomra elég sokkoló volt már eleve az, hogy az egész történet a halál szemszögéből olvassuk. Én a halálhoz eléggé sajátságosan viszonyulok, tudom hogy egyszer el fog jönni, mindenkinél, de én eléggé félek tőle. Szóval nekem lehet hogy már eleve ez rányomta a bélyegét az egész olvasásra...

Mindenesetre a történetbe én bele tudtam élni magam. Ráadásul tudjuk, hogy a háború, Hitler, a bombázások, a Zsidó gyűlölet mind-mind megtörtént a való életben is.

brian-percival-the-book-thief-a-konyvtolvaj-1.jpg

126776_1420723506_4758.jpg

 

 

 

 

 

 

  

A főszereplő Liesel élete nem indul túl jól. Ott kapcsolódunk be az életébe, amikor a halál eljön az öccséért. Itt kezdődik az egész folyamat, majd folytatódik azzal hogy az anyja örökbe adja Lieselt egy családnak, ahol az mostohaanya kezdetben nem tűnik túl kedves anyának... 

Nagyon sok minden történik a könyvben de egyszerűen képtelen vagyok mindent leírni ami benne van, nem is tudnám... 

large.gif

A legjobban a pincében lévő Zsidó munkái tetszenek benne, és nagyon jó hogy ezek az illusztrációk be kerülhettek a könyvbe is :)

Összességében szerintem ez egy abszolút 5 csillagos könyv! Nem az a fajta könyv, aminél tűkön ülsz, hogy olvashasd, legalábbis számomra. És mégis megvolt benne valami, ami miatt a végén azt kell hogy mondjam ez egy igazán jó könyv volt. És ez a valami az, hogy megérintett. Hogy olyan dolgokról olvasunk ami a valóságban is megtörténhetett. Külön külön láthattunk benne sok féle ember típust, sok féle sorsot. És igen, a végén igazán szükségem volt nagyon sok pzs-re is, és muszáj volt utána egy light-osabb történetet olvasnom, de nagyon örülök hogy elolvastam. És szerintem mindenkinek olvasnia kéne, mert ez egy olyan könyv. 

5/5

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://julcsikonyvesblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr1113205565

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása